Ya Allah Tolonglah Aku

Hamba allah, Amalan-amalan ini menjadi sebab allah (swt) melimpahi hamba-nya dengan keluasan rezeki dan rasa kaya dengan pemberian-nya. berdasarkan konsep rezeki yang telah. Imam mahdi malaysia | kajian ilmu ghaib, Ya allah…aq dah agak perkara nie…aq dah ckp kat membe2 aku tp diorg ckp aku kurafat sbb aq punya teori ikut amalan kuno…kan puak apetah ada ramal yg kiamat 2012. Bagaimana mengatasi depresi - sukses, Artikel ini menjelaskan bagaimana mengatasi depresi dan mengubah hidup anda dengan menyingkirkan efek-efek negatif yang muncul dari depresi..

Doa selepas solat .
407 x 124 · 9 kB · gif, Doa selepas solat .

ALLAAHUMMA A’INNII ‘ALA DZIKRIKA WA SYUKRIKA WA HUSNI ...
357 x 60 · 3 kB · jpeg, ALLAAHUMMA A’INNII ‘ALA DZIKRIKA WA SYUKRIKA WA HUSNI ...

... air, mata, keinsafan, taubat, terima, Allah, islami, renungan, insaf
1210 x 1600 · 172 kB · jpeg, ... air, mata, keinsafan, taubat, terima, Allah, islami, renungan, insaf

biarpun dalam sibuk menuntut ilmu
300 x 225 · 22 kB · jpeg, Biarpun dalam sibuk menuntut ilmu

Maksudnya: "Ya Allah ya Tuhanku, tolonglah aku untuk membaca kitabMu ...
400 x 221 · 13 kB · gif, Maksudnya: "Ya Allah ya Tuhanku, tolonglah aku untuk membaca kitabMu ...

Ya Allah!, aku tawarkan pada orang ramai untuk menghantar anak-anak ...
650 x 431 · 227 kB · jpeg, Ya Allah!, aku tawarkan pada orang ramai untuk menghantar anak-anak ...

... air, mata, keinsafan, taubat, terima, Allah, islami, renungan, insaf

Jom senyum bersama penghibur, Man : isteri tak terima , tak tahu salah mak , tak nak balik kampung , balik pun kat rumah tak nak makan, mak cakap kasar.. http://www.akupenghibur.com/ Lirik lagu tersakiti – judika | lirik lagu, Lirik lagu tersakiti – judika . pernahkah kau merasa jarak antara kita semakin terasa setelah kau kenal tiada percaya teganya kau putuskan. http://liriklagumelayu.net/lirik-lagu-aku-yang-tersakiti-judika/ Cerita sedih : isteri ustazah, suami lelaki jahil, Bukan je, abah hantar duduk dekat kepala batas, pulau pinang ni. , abah ambil kereta sport – kena guna kereta isteri ni.. http://www.kisahemasputih.com/2013/02/cerita-sedih-isteri-aku-ustazah-suami.html

Ya Allah, Tolonglah Aku

Ditengah beban kehidupan yang menghimpit. Berbagai problem telah membuat luka perih dihati. Dikeheningan malam memanjatkan doa, sajadah panjang terbasuh air mata. “Ya Allah, aku datang padaMu, aku yang sendiri, lelah dan sarat beban yang berat. Berikanlah damai cahaya, keindahan dan ketenangan di malam ini. Berikanlah kesejukan jiwa dan hatiku, Aku datang untuk mengadukan kesepian dan […]

Tolonglah Ya Allah!

Salah satu kedukaan di dalam hidup kita adalah kehilangan sesuatu yang berarti tentu saja membuat kita merasa perih dihati. Terlebih kehilangan orang yang kita cintai dan kita harapkan. Apalagi sampai kita begitu sangat bergantung kepada kehadirannya, maka rasa perih dihati yang mengiringi kepergiannya terasa amat sakit. Setiap benda atau hal yang mengingatkan kita kepada orang […]

Tolonglah Hamba, Ya Allah!

Disaat dalam kesendirian dan kesepian begitu berat beban hidup ini ketika kita disakiti atau didzalimi justru oleh orang yang kita sayangi atau orang lain, mengadu kepada Allah dengan tanpa disadari air mata itu mengalir membasahi pipi, tak kuasa untuk dibendungnya karena perih dihati, “Tolonglah hamba, Ya Allah!” terucap lirih. Ujian, cobaan tak kuasa untuk dipikulnya […]

Ya Allah, Kuatkan Kami

Malam udara dingin menusuk kalbu disaat hati terluka perih terhempas badai ditengah samudra kehidupan, hati menjerit menahan sakit. ‘Ya Allah, kuat kami.” Air mata mengalir tanpa terasa. Dada terasa sesak, napas terasa berat. Pundak seolah tidak sanggup memikulnya. Kaki tidak sanggup untuk bertumpu. Berserah diri kepada Allah mampu menghilangkan segala keluh kesah dan akhirnya membuat […]

Ya Allah, Tolonglah HambaMu

“Ya Allah, tolonglah hambaMu” dalam sebuah panjatan doa ditengah hempasan cobaan kehidupan, Air mata mengalir tanpa terasa. Dada terasa sesak, napas terasa berat. Pundak seolah tidak sanggup memikulnya. Kaki tidak sanggup untuk bertumpu. Berserah diri kepada Allah mampu menghilangkan segala keluh kesah dan akhirnya membuat jiwa kita menjadi tenang karena menyerahkan segala urusan kehidupan hanya […]

Ya Allah, Mengapa Berat Cobaan Hidup Ini?

Ketika termenung memanjatkan doa kepada Allah, curhat kepadaNya. ‘Ya Allah, begitu berat cobaan hidup ini. Air mata mengalir tanpa terasa. Dada terasa sesak, napas terasa berat. Pundak seolah tidak sanggup memikulnya. Kaki tidak sanggup untuk bertumpu….

Jadilah Mukmin Yang Kuat

Nabi Muhammad Shalallahu Alaihi wa Salam bersabda, ‘Mukmin yang kuat lebih baik dan lebih dicintai oleh Allah daripada Mukmin yang lemah. Namun keduanya tetap memiliki kebaikan. Bersemangatlah atas hal2 yang bermanfaat bagimu. Minta tolonglah kepada Al…

5 Alasan & Dalil Syar’I Mengapa Harus Memboikot Produk Yahudi

Syeikh Qaradhawi mengatakan, satu real yang kita belanjakan untuk produk Israel dan AS, sama dengan satu peluru merobek tubuh anak PalestinaHidayatullah.com–Semenjak Israel menyerang keji kaum Muslim di Jalur Gaza, Palestina, banyak desakan masyarakat…

Bersabar Menghadapi Musibah

Kalau boleh kita memastikan, maka nyaris tidak ada kehidupan yang sepi dan lepas dari musibah atau cobaan. Pasti dan pasti setiap kita akan mengalaminya, mau tidak mau kita akan menghadapinya, rela ataupun tidak rela kita akan merasakannya, suka atau b…

[Ta’lim PW] Refleksi Ketauhidan Nabi Ibrahim As

Laporan Ta’lim PW PII Kalimantan Timur Hari/Tanggal : Jumat, 10 Desember 2010Pukul : 20.30-21.30 WITATempat : Kediaman Yunda Nur Ayu SaputriMualim : Yunda Nur Annisa RahmahMateri : Akidah REFLEKSI KE…

Zionis-Israel dan Tanda Akhir Zaman

Sampai hari ini, korban tewas pembantaian warga Muslim di Jalur Gaza hampir mencapai 1000 orang. Sedang korban luka hampir 4000 orang.Meski semua orang menangis dan mengecam, Zionis-Israel, dengan dukungan Amerika tak bertindak apa-apa. Janganlah berha…

TIGA RATUS KILOGRAM BERAS

“Pak…..Pak. ….napas Ibu sesak sekali….Ibu tidak bisa ke kantor hari ini…” lirih Ibu Nanda pada suatu pagi….Kala itu, di bulan Desember 2001…tujuh tahun yang lalu….aku tinggal bersama keluarga Bapak Nanda….Keluarga yang sangat bahagia……

TIGA RATUS KILOGRAM BERAS

“Pak…..Pak. ….napas Ibu sesak sekali….Ibu tidak bisa ke kantor hari ini…” lirih Ibu Nanda pada suatu pagi….Kala itu, di bulan Desember 2001…tujuh tahun yang lalu….aku tinggal bersama keluarga Bapak Nanda….Keluarga yang sangat bahagia……

TIGA RATUS KILOGRAM BERAS

“Pak…..Pak. ….napas Ibu sesak sekali….Ibu tidak bisa ke kantor hari ini…” lirih Ibu Nanda pada suatu pagi….Kala itu, di bulan Desember 2001…tujuh tahun yang lalu….aku tinggal bersama keluarga Bapak Nanda….Keluarga yang sangat bahagia……

TIGA RATUS KILOGRAM BERAS

“Pak…..Pak. ….napas Ibu sesak sekali….Ibu tidak bisa ke kantor hari ini…” lirih Ibu Nanda pada suatu pagi….Kala itu, di bulan Desember 2001…tujuh tahun yang lalu….aku tinggal bersama keluarga Bapak Nanda….Keluarga yang sangat bahagia……

TIGA RATUS KILOGRAM BERAS

“Pak…..Pak. ….napas Ibu sesak sekali….Ibu tidak bisa ke kantor hari ini…” lirih Ibu Nanda pada suatu pagi….Kala itu, di bulan Desember 2001…tujuh tahun yang lalu….aku tinggal bersama keluarga Bapak Nanda….Keluarga yang sangat bahagia……

TIGA RATUS KILOGRAM BERAS

“Pak…..Pak. ….napas Ibu sesak sekali….Ibu tidak bisa ke kantor hari ini…” lirih Ibu Nanda pada suatu pagi….Kala itu, di bulan Desember 2001…tujuh tahun yang lalu….aku tinggal bersama keluarga Bapak Nanda….Keluarga yang sangat bahagia……

TIGA RATUS KILOGRAM BERAS

“Pak…..Pak. ….napas Ibu sesak sekali….Ibu tidak bisa ke kantor hari ini…” lirih Ibu Nanda pada suatu pagi….Kala itu, di bulan Desember 2001…tujuh tahun yang lalu….aku tinggal bersama keluarga Bapak Nanda….Keluarga yang sangat bahagia……

TIGA RATUS KILOGRAM BERAS

“Pak…..Pak. ….napas Ibu sesak sekali….Ibu tidak bisa ke kantor hari ini…” lirih Ibu Nanda pada suatu pagi….Kala itu, di bulan Desember 2001…tujuh tahun yang lalu….aku tinggal bersama keluarga Bapak Nanda….Keluarga yang sangat bahagia……

TIGA RATUS KILOGRAM BERAS

“Pak…..Pak. ….napas Ibu sesak sekali….Ibu tidak bisa ke kantor hari ini…” lirih Ibu Nanda pada suatu pagi….Kala itu, di bulan Desember 2001…tujuh tahun yang lalu….aku tinggal bersama keluarga Bapak Nanda….Keluarga yang sangat bahagia……

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

prosense agc agckucom